Αρχική » Ανθρώπινο Δυναμικό » Μέλη ΔΕΠ και βιογραφικά » Αθανάσιος Πρωτόπαπας

Αθανάσιος Πρωτόπαπας

Βασικές πληροφορίες

Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής
Γνωστικό αντικείμενο: Γνωσιακή Επιστήμη
Τομέας: Επιστημών της Γνώσης και της Νόησης

Στοιχεία Επικοινωνίας

Τηλέφωνο : 210-7275540
Φαξ : 210-7275530
E-mail: aprotopapas[at]phs.uoa[dot]gr
Ώρες υποδοχής: (σε άδεια από 1/10/14 μέχρι 30/6/15) 
Προσωπική Ιστοσελίδα: http://users.uoa.gr/~aprotopapas/
Διεύθυνση επικοινωνίας: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Μ.Ι.Θ.Ε. Πανεπιστημιούπολη, Άνω Ιλίσια 15771 Αθήνα

Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

Σπουδές

  • 1997, Διδακτορικό στη Γνωσιακή Επιστήμη, Brown University, Η.Π.Α.
  • 1995, Μεταπτυχιακό Μηχανικού, Brown University, Η.Π.Α.
  • 1993, Μεταπτυχιακό Γνωσιακής Επιστήμης, Brown University, Η.Π.Α.
  • 1991, Πτυχίο Φυσικής, Πανεπιστήμιο Πάτρας

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

  • Αντίληψη του προφορικού και του γραπτού λόγου, αναγνώριση λέξεων, τονισμός.
  • Υπολογιστικά μοντέλα λεξικής αναπαράστασης, αντίληψης και επεξεργασίας.
  • Άρρητη φωνητική και λεξική μάθηση, θεωρίες και μοντέλα μάθησης λέξεων.
  • Ψυχοεκπαιδευτική αξιολόγηση αναγνωστικών, γλωσσικών και γνωσιακών λειτουργιών.
  • Μεθοδολογική θεμελίωση και θεματική διεύρυνση της γνωσιακής επιστήμης.

Μαθήματα - Σεμινάρια

Προπτυχιακά

  • Γνωσιακή Επιστήμη
  • Στατιστική

Μεταπτυχιακά

  • Γνωσιακή Επιστήμη
  • Μάθηση, μνήμη, ευπλαστότητα
  • Εργαστήριο γνωσιακών μοντέλων
  • Αντίληψη προφορικών και γραπτών λέξεων
  • Λειτουργική μαγνητική τομογραφία

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  • Protopapas, A. (2014). From temporal processing to developmental language disorders: Mind the gap. Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences, 369, 20130090.
  • Protopapas, A., Altani, A., & Georgiou, G. K. (2013). Development of serial processing in reading and rapid naming. Journal of Experimental Child Psychology, 116, 914–929.
  • Vlahou, E., Protopapas, A., & Seitz, A. R. (2012). Implicit training of non-native speech stimuli. Journal of Experimental Psychology: General, 141, 363–381.
  • Seitz, A. R., Protopapas, A., Tsushima, Y., Vlahou, E. L., Gori, S., Grossberg, S., & Watanabe, T. (2010). Unattended exposure to components of speech sounds yields same benefits as explicit auditory training. Cognition, 115, 435–443.
  • Protopapas, A. & Gerakaki, S. (2009). Development of processing stress diacritics in reading Greek. Scientific Studies of Reading, 13, 453–483.
  • Protopapas, A. & Vlahou, E. L. (2009). A comparative quantitative analysis of Greek orthographic transparency. Behavior Research Methods, 41, 991–1008.
  • Protopapas, A., & Nomikou, E. (2009). Rules vs. lexical statistics in Greek nonword reading. In N.A. Taatgen & H. van Rijn (Eds.) Proceedings of the 31st Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 1030–1035). Amsterdam, Netherlands.
  • Protopapas, A., Archonti, A., & Skaloumbakas, C. (2007). Reading ability is negatively related to Stroop interference. Cognitive Psychology, 54, 251–282.
  • Protopapas, A., Sideridis, G. D., Simos, P. G., & Mouzaki, A. (2007). Development of lexical mediation in the relation between reading comprehension and word reading skills in Greek. Scientific Studies of Reading, 11, 165–197.
  • Protopapas, A., & Skaloumbakas, C. (2007). Computer-based and traditional screening and diagnosis of reading disabilities in Greek. Journal of Learning Disabilities, 40, 15–36.
  • Protopapas, A. (2006). On the use and usefulness of stress diacritics in reading Greek. Reading & Writing, 19, 171–198.
  • McCandliss, B. D., Fiez. J. A., Protopapas, A., Conway, M., & McClelland, J. L. (2002). Success and failure in teaching the [r]-[l] contrast to Japanese adults: Tests of a Hebbian model of plasticity and stabilization of spoken language perception. Cognitive, Affective, and Behavioral Neuroscience, 2, 89–108.
  • Poldrack, R. A., Temple, E., Protopapas, A., Nagarajan, S., Tallal, P., Merzenich. M. M., & Gabrieli, J. D. E. (2001). Relations between the neural bases of dynamic auditory processing and phonological processing: Evidence from fMRI. Journal of Cognitive Neuroscience, 13, 687–697.
  • Ahissar, M., Protopapas, A., Reid, M., & Merzenich, M. M. (2000). Auditory processing parallels reading abilities in adults. Proceedings of the National Academy of Sciences of the U.S.A., 97, 6832–6837.
  • Protopapas. A. (1999). Connectionist modeling of speech perception. Psychological Bulletin, 125, 410–436.

Άλλες πληροφορίες

Διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη».

Κύριος Ερευνητής στο Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου, Σεπτέμβριος 2000–Ιούνιος 2010

Επιστημονικός υπεύθυνος για το λογισμικό αυτοματοποιημένης ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών ΛΑΜΔΑ, για μαθητές Β′ Δημοτικού–Β′ Γυμνασίου.

Δημιουργός των Ψυχογλωσσολογικών Πόρων του ΙΕΛ (speech.ilsp.gr/iplr), του προγράμματος CheckVocal για τον έλεγχο προφορικών αποκρίσεων (http://www.ilsp.gr/homepages/protopapas/checkvocal.html), της κατηγορίας κειμένου apa.cls σύμφωνα με το μορφότυπο APA για LaTeX (http://www.ilsp.gr/homepages/protopapas/apacls.html) και της πρώτης ολοκληρωμένης ελληνικής γραμματοσειράς για χρήση φυλλομετρητών διαδικτύου σε περιβάλλον X-windows (http://www.hri.org/fonts/unix/#fonts)

Μέλος του συντακτικού συμβουλίου των επιστημονικών επιθεωρήσεων Scientific Studies of Reading (από το 2010) και Reading and Writing (από το 2013).

Επισκέπτης ερευνητής στα Πανεπιστήμια του Pittsburgh (Department of Psychology) και της Βοστώνης (Department of Cognitive and Neural Systems) (το 2005).